Algemene voorwaarden webwinkel
Naast de Algemene voorwaarden voor onze Showrooms gelden voor onze webwinkel nog de volgende aanvullende voorwaarden :
Artikel 1. Levering, verzendkosten en afhalen bij de showroom:
- De levertijd voor onderhoudsproducten is 1-3 werkdagen en voor randafwerking 1-5 werkdagen. In sommige gevallen kan de levering iets langer duren door drukte bij de bezorgdienst. Heeft u na een week uw bestelling nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij bezorgen randafwerking helaas niet op de Waddeneilanden.
- Afhalen van bestellingen kan bij de gekozen showroom nadat bericht is ontvangen dat de zending klaar ligt.
- Voor leveringen van onderhoudsproducten aan huis in Nederland berekenen wij €6,95. Voor verzendingen naar België berekenen wij €13,- verzendkosten.
- Randafwerkingen worden thuisbezorgd in Nederland voor €14,75,-. Dit bezorgen wij helaas niet op de Waddeneilanden en in België.
- Uw bestelling afhalen in één van onze showrooms is gratis.
Artikel 2. Retouren
- U heeft het wettelijk recht om uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Vervolgens heeft u nog eens 14 dagen om uw bestelling daadwerkelijk retour te sturen. Als u uw gehele order retour stuurt, krijgt u naast het orderbedrag ook de verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95(NL) en 13,- (BE) per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan parketmeester geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u hieronder het retourformulier downloaden en invullen. Mail het retourformulier naar info@parketmeester.nl en print het uit en stop het bij de retourzending. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
- Randafwerking kan enkel in een van onze showrooms geretouneerd worden.
Artikel 3. Betalen
- Bestellingen die u via de webwinkel plaats worden betaald met iDeal, PayPal, Creditcard of Bancontact (België). Het is helaas niet mogelijk om contant af te rekenen. De veilige betaalomgeving wordt verzorgd door Mollie.
Artikel 4. Garantie en klachten
Garantie
- Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Klachten
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
 Artikel 5: Afbeeldingen getoonde producten en prijzen
- De producten die wij verkopen kunnen verschillen qua structuur, tekening en kleur van de getoonde monsters en/of foto’s.
Tengevolge van het afwerken van de vloer, het onderhoud  en lichtinval kunnen kleur en structuur van de vloer veranderen danwel afwijken. - Ondanks grote zorgvuldigheid kan het voorkomen dat er fouten en/of vergissingen in de getoonde prijzen zitten. In dat geval is het aanbod niet bindend voor ons en zullen we contact opnemen met de koper.